Strepen op de afdruk kunnen door vervuiling van de glasplaat worden veroorzaakt.
Als u de Documenten Feeder opendoet vindt u daar 2 glasplaten, een grote glasplaat (2) en aan de rechterkant
een smalle glasplaat (1) die net zo diep is als de grote glasplaat aan de linkerkant.
Graag wil ik u iets meer vertellen hoe dit systeem werkt.
Als u vanaf de grote glasplaat een kopie of een scan maakt ligt het papier stil en zal de scanner moeten
bewegen om uw document te lezen. Als u vanaf de Documenten Feeder een kopie of een scan maakt
staat de scanner stil onder het linker glasplaatje (1) en is het document in beweging.
Stel dat er op het linker glasplaatje (1) een vervuiling is opgetreden, zal de scanner, omdat deze stilstaat
tijdens het scannen constant tegen de vervuiling aankijken en dit resulteert in strepen op uw afdruk of scan.
In veel gevallen wordt bij de levering (Ricoh) een klein paars doekje meegeleverd,
anders kunt u een katoenen doek gebruiken om het linker glasplaatje schoon te maken.
Eventueel kunt u een niet agressief schoonmaakmiddel gebruiken. Altijd de doek vochtig maken en nooit
op de glasplaat een reinigingsmiddel spuiten. Als u dan toch bezig bent maak gelijk de grote glasplaat schoon.
Mocht de streep of strepen hierna niet weg zijn kunt u altijd onze Technische Dienst inschakelen door hier te klikken